15 czerwca 2022 r. klasa 7 wybrała się na wycieczkę rowerową do Mosiny. O godzinie 8 rano wyruszyliśmy w trasę, najpierw wzdłuż jeziora Maltańskiego, następnie Wartostradą,  aż do osiedla Dębina i strefy poboru wody dla miasta Poznania. Później kierowaliśmy się w stronę Lubonia na plażę miejską. To tutaj po 12 kilometrach mieliśmy swój pierwszy przystanek. Zjedliśmy pyszne śniadanie nad brzegiem Warty i z uśmiechem ruszyliśmy w dalszą podróż wzdłuż jeziora Kocie Doły do plaży w meandrach Warty w Puszczykowie. Po ponad 20 kilometrowej podróży przyszedł czas na słodkie drugi śniadanie. Gdy uzupełniliśmy kalorie i pobawiliśmy się w rzece (po kosteczki) ruszyliśmy dalej w stronę Puszczykówka, jednak naszym celem była  Mosińska Kolej Drezynowa. Tutaj zapoznaliśmy się taborem kolei oraz mieliśmy okazję przejechać się drezynami napędzanymi siłą naszych mięśni. Dzięki tej przejażdżce mogliśmy podziwiać malowniczy krajobraz Wielkopolskiego Parku Narodowego. Następnie udaliśmy się na ognisko w przystani leśnej Osowa Góra, ale żeby się tam dostać czekał na nas podjazd pod 125 metrową górę. To była naprawdę ciężka przeprawa- tylko nielicznym udało się podjechać. Na szczęście na szczycie czekało na nas ognisko, a my głodni chętnie zjedliśmy upieczone kiełbaski. Gdy za sobą mieliśmy pokonane 30 kilometrów na rowerach ruszyliśmy w podróż powrotną do domu. Najpierw zajechaliśmy na wieżę widokową na Osowej Górze, która jednak okazała się być zamknięta z powodu remontu, następnie udaliśmy się na dworzec PKP w Mosinie i stamtąd pociągiem do Poznania co znacznie zaoszczędziło nasze siły. Gdy byliśmy już w Poznaniu naszym jedynym celem był powrót do szkoły i droga do domu. Łącznie przejechaliśmy 43 km na rowerach i o godzinie 17.00 byliśmy pod szkołą. To była długa i wyczerpująca podróż. Za to trasa była malownicza, ciekawa, zróżnicowana i czasami wymagająca. Nam udało się ją pokonać bez żadnych wypadków, ani przeszkód. Warto było! Polecamy!