W dniu 20 września 2019 r uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr1 KSW im. bł. Natalii Tułasiewicz (wraz z towarzyszącymi im nauczycielami ) udali się na wycieczkę do Biskupina. W świetnych humorach dojechaliśmy na miejsce, gdzie – po nieco przedłużonym oczekiwaniu na otwarcie kas – weszliśmy na teren Muzeum Archeologicznego. Dokładnych informacji udzielała nam przemiła pani przewodnik, która posiadała naprawdę wielką wiedzę, choć dzieci po pewnym czasie były już przytłoczone wielka ilością informacji.

Kolejnym punktem zwiedzania były wnętrza chat, rezerwat (gdzie mogliśmy obejrzeć inscenizowane scenki z życia ówczesnych ludzi) oraz stanowisko na półwyspie Jeziora Biskupińskiego z pozostałościami osady obronnej z przełomu epok brązu i żelaza,. Wędrowanie po rozległym terenie wymagało dobrej kondycji, gdyż w ciągu całego dnia pokonaliśmy – uwaga!… 8 km!

Około 12.30 zjedliśmy naprawdę smaczny obiad i ponownie wróciliśmy na teren półwyspu, gdzie odbywały się inscenizacje walk wojowników uzbrojonych w topory, miecze, piki oraz inną broń. Efektowne pokazy bardzo spodobały się obserwującym te zmagania widzom, którzy z zapałem kibicowali drużynom Niebieskich i Czerwonych.

Nieopodal, na scenie, miały miejsce pogadanki przeplatane niezwykle interesującymi występami znakomicie ucharakteryzowanych statystów. Przenieśliśmy się do czasów  Egiptu faraonów, antycznej Grecji, starożytnego Rzymu i walecznych Wikingów. Wszystko ubarwiały celne i pełne humoru komentarze konferansjera. Na koniec wysłuchaliśmy jeszcze ciekawych wiadomości o Kajku i Kokoszu i jego twórcy, Januszu Chriście.

Niestety, nadeszła pora powrotu, choć nie wątpię , że wszyscy chętnie zostaliby tam jeszcze dłużej.

Podczas zwiedzania zakupiliśmy sporo pamiątkowych gadżetów, które z satysfakcją zabraliśmy w drogę powrotną. Autobus dojechał na miejsce planowo, a rodzice już czekali na swoje pociechy.

Do następnej wycieczki, oby więcej podobnych imprez!